GINOP-2.2.1-15-2016-00024
Sajtóközlemény
Megkezdődött az életciklusuk végére jutott haszongépjárművek fenntartható kezelési folyamatának kidolgozása című kutatás-fejlesztési projekt
Az OPTISOL konzorcium 914,55 millió forint vissza nem térítendő támogatást nyert el a GINOP keretén belül a „K+F versenyképességi és kiválósági együttműködések” tárgyú pályázati kiíráson a Széchenyi 2020 program keretében. A több, mint 1,251 milliárd forint összköltségvetésű beruházásból megépítésre kerül két darab mintacsarnok a szükséges technológia kialakításával, továbbá a szakértő egyetemi és kutató partnerek segítségével meghatározásra kerül a legkisebb környezetszennyezést eredményező újrahasznosítási folyamat.
A „Haszongépjárművek előkezelésére, szétszerelésére, bontására, újrahasznosítására vonatkozó kutatás-fejlesztési program végrehajtása az OPTISOL konzorcium keretében” megnevezésű, GINOP-2.2.1-15-2016-00024 azonosító számú projektben az öttagú konzorcium az Alcufer Kft. vezetésével az életciklusuk végére jutott közúti haszongépjárművek (3,5 t tömeget meghaladó tehergépjárművek és vontatmányaik, valamint autóbuszok) közlekedésbiztonsági és környezetvédelmi szempontok alapján legoptimálisabb újrahasznosítási megoldását fejleszti ki a kitűzött kétéves futamidő alatt 2017. január 1-jétől kezdve. Magyarország vezető ipari hulladékkezelője, az Alcufer Kft. szolnoki telephelyén a Dél-Konstrukt Zrt. által megépítendő két bontó mintacsarnokban a jelenleg 10 leggyakrabban állami tulajdonban levő haszongépjármű kerül bontásra. Meghatározásra kerül a legkisebb környezetszennyezést eredményező újrahasznosítási folyamat, azonosításra kerülnek a járműveket alkotó szerkezeti anyagok, alkatrészek és ezek legnagyobb mértékű hasznosítását lehetővé tevő megoldások, különös tekintettel a nem-fémes (műanyag, gumi, textil, fa és üveg) frakciókra. A szakértő egyetemi és kutató partnerek, a Bay Zoltán Alkalmazott Kutatási Közhasznú Nonprofit Kft., a Miskolci Egyetem és a Pallasz Athéné Egyetem közreműködnek a logisztikai, közlekedésbiztonsági és környezetvédelmi szempontból legideálisabb és leggazdaságosabb megoldások kifejlesztéséhez, mindezzel jogi, műszaki és gazdaságossági alapot teremtve a jelenleg csak személygépjárművek és 3,5 t alatti haszongépjárművekre vonatkozó EU- és hazai roncsautós szabályozás (az 53/2000/EK Direktíva) többi közúti haszongépjármű kategóriákra vonatkozó esetlegesen szükséges kiterjesztéséhez..
További információ kérhető:
Dr. Lukács Pál szakmai vezető
drlukacspalzoltan@gmail.com